Rašytojos Ilonos Ežerinytės pamokos 3-12 klasių mokiniams

I. Ežerinytės ypatingos pamokos vyks:
kovo 9 d. 9:30 ir 11:00 val.
balandžio 2 d. 9:30 ir 11:00 val.
balandžio 27 d. 9:30 ir 11:00 val.
gegužės 4 d. 9:30 ir 11:00 val.
gegužės 25 d. 9:30 ir 11:00 val.

Registracija į renginius – puslapio apačioje.

Daugiau informacijos apie ypatingas pamokas su knygų kūrėjais suteiks Elzė, tel. 8 687 88082, elze@vaikuzeme.lt. Šie užsiėmimai vyksta pirmadieniais ir ketvirtadieniais kino ir medijų erdvėje „Planeta“, Goštauto g. 2, Vilnius.

Užsiėmimai rekomenduojami 3–12 klasių mokiniams (amžių žiūrėkite konkrečios pamokos aprašyme).

Norime atkreipti dėmesį – ypatingose pamokose labai laukiami ir tie, kurie autorės knygų nėra skaitę!

Ypatinga pamoka „Kaip pildosi norai“ (pagal pasakas iš rinkinio „Šunojaus diena“)
Rekomenduojama 34 klasių mokiniams

Pamokos metu išsiaiškinama stebuklinės pasakos struktūra, akcentuojant „noro paleidimo į orą“ etapą kūrinio pradžioje ir noro realizaciją pabaigoje. Klausydamiesi „Šunojaus dienos“ pasakų ištraukų mokiniai suformuluoja veikėjų norus, aptariama, kokiu būdu jie išsipildę konkrečiame kūrinyje. Ekrane rodomos neskaitytos pasakos ištraukos, kur veikėjo noras dar nesuformuluotas, tai padaryti tenka patiems vaikams. Aptarus, koks iš vaikų pasiūlytų veikėjo norų įdomiausias, siūlomi išsipildymo variantai. Taip mokiniai supranta, kad kiekvieną istoriją papasakoti galima daugybe skirtingų būdų. Siūloma pradėti norų istorijas kurti patiems.

Ypatinga pamoka „Knyga su papildytos realybės elementais – kas tai? (pagal apysaką paaugliams „Skiriama Rivai“ arba romaną „Sutikti eidą“) Rekomenduojama 68 klasių mokiniams

Su paaugliais kalbama apie dažną šiuo amžiaus tarpsniu nepasitenkinimą tikrove, iš kurios stengiamasi išsiveržti (dažnai patiems to nesuvokiant) į meno (literatūros, muzikos, dailės) pasaulį. Kur nuo realybės bėga autorės kūrinių veikėjai ir kokią tai įtaką daro jų asmenybės brandai? Kaip papildyti popierinės knygos realybę, išplėsti jos ribas? Pamokos metu skaitomos kūrinių ištraukos, klausomasi apysakos „Skiriama Rivai“ muzikinių iliustracijų. Mokiniai siūlo savo variantus, kaip įmanoma „praplėsti“ knygos erdves, taip skatinamas noras patiems sukurti netradicinio formato ar netradicinės raiškos knygą.

Ypatinga pamoka „Verkti ar veikti?“ (pagal apysaką „Verksnių klubas“) Rekomenduojama 9–12 klasių mokiniams

„Verkti ar veikti?“ – su mokiniais išsiaiškinama, kas yra problemų literatūra, kokie lietuvių autoriai kuria tokią prozą. Vardijamos problemos, kurios keliamos apysakoje „Verksnių klubas“ ir aptariami knygoje pateikiami jų sprendimo būdai. Ekrane rodomos tipinės paauglių problemų situacijos (nedideli glausto siužeto tekstai), mokiniai siūlo problemų sprendimo būdus, t.y. kaip toliau turėtų vystytis istorijos siužetas, kur, į kokį būties tašką išvedamas veikėjas. Pamokos pabaigoje siūloma patiems pabandyti taip spręsti problemas – užsirašant, kas įvyko, kokie galimi sprendimo būdai (būtinai daugiau nei vienas), kaip jų pačių gyvenimo siužetas vystytųsi pasirinkus vieną ar kitą būdą.

Renginio kaina 14 klasėms – 3 eur, 512 klasėms – 4 eur.

Renginiai įtraukti į Kultūros paso krepšelį. Neturintys galimybės pasinaudoti krepšelio paslaugomis, už suteiktas paslaugas gali atsiskaityti tiesiogiai su paslaugas teikiančia organizacija VšĮ „Mokyklų tobulinimo centras“. Kviečiame registruotis į pamokas žemiau pateiktoje anketoje!

Atkreipiame dėmesį, kad registraciją bus baigta, kuomet sulauksite laiško iš programos „Vaikų žemė“ organizatorių. Jei žadate naudotis Kultūros paso paslaugomis, laiške atsiųsime nuorodą į patvirtinimą Kultūros paso platformoje.

Registracija