Lietuvių literatūra virtualioje realybėje

Please scroll down for English.

LT:

Šiuo projektu siekiame sukurti virtualios realybės patirtis pagal tris klasikinius lietuvių literatūros kūrinius – Jono Biliūno „Laimės žiburį“, Antano Baranausko „Anykščių šilelį“ (ištrauka), Kristijono Donelaičio „Metus“ (ištrauka) ir pagal vieną iš lietuvių liaudies sakmių. Virtualios realybės patirtis – tai 5 minučių trukmės animuota istorija, kurią žiūrime naudodami vitualios realybės įrenginius.

Pastaraisiais metais šiuolaikinės technologijos vaidina vis didesnį vaidmenį kuriant meno kūrinius ir sudaro sąlygas plačiai tokių kūrinių sklaidai. Didieji audiovizualinių kūrinių, meno festivaliai, meno galerijos, įvairūs muziejai, švietimo ir edukacijos erdvės nuolat domisi naujausiais virtualios realybės (virtual reality), išplėstinės realybės (augmented realyti) ir kitais moderniųjų technologijų pagalba sukurtais kūriniais, kurie papildo festivalių programas ir viešųjų erdvių siūlomą kultūrinį turinį. Norime, kad mūsų vykdomo projekto metu sukurtos patirtys taip pat keliautų po pasaulį, kartu skleisdamos žinią ir apie literatūrinį Lietuvos palikimą.

Kadangi pradinė projekto idėja gimė bendraujant su Lietuvos mokiniais ir mokytojais, sieksime, kad sukurtos patirtys taptų ir pagalbiniu įrankiu ugdymo procese. Jaunoji karta yra smarkiai įtakojama vaizdų kultūros, kuri yra neatsiejama jų besiformuojančios sąmonės dalis. Manome, kad bendraujant su šia karta, padedant jiems jaukintis tekstą, svarbu šią tendenciją pripažinti ir teisingai ją išnaudoti.

Virtualias patirtis kuriame drauge su audiovizualinio paveldo išsaugojimu ir aktualinimu, kino sklaida ir gamyba užsiimančia VšĮ „Meno Avilys“, kurios prodiuserė Giedrė Burokaitė ir animacinių filmų režisierius Robertas Nevecka įgyvendina kūrybinę projekto dalį.

Planuojame, kad pirmoji patirtis pagal J. Biliūno „Laimės žiburį“ pasirodys 2020 metais.

EN: